dag 6 - Reisverslag uit Bourscheid, Frankrijk van Jan, Robin, Miquel en Rodney Orzeszek - WaarBenJij.nu dag 6 - Reisverslag uit Bourscheid, Frankrijk van Jan, Robin, Miquel en Rodney Orzeszek - WaarBenJij.nu

dag 6

Blijf op de hoogte en volg Jan, Robin, Miquel en Rodney

31 Mei 2017 | Frankrijk, Bourscheid

Vandaag relatief korte rit voor de boeg, we moeten ca 140 km maken door een glooiend landschap. We vertrekken na een prima nacht en ontbijt om 8.15u. De navi's gaan weer aan, bidons gevuld en barren en reepjes in de zak op de rug.

De eerste kms gaan goed, we cruisen heerlijk in de ochtendzon, fris maar mooi. Het wordt vandaag een graad of 25. Alles relaxed tot de eerste serieuze afslag, links, recht of rechtdoor!?

En dat werd een beetje de rode draad van de dag. De omgeving is mooi, veel tarwebouw en kleine plaatsjes waar we langs fietsen. Maar die plaatsten zijn iets minder gedetailleerd vwb routering. We moeten zo ontzaggelijk vaak stoppen en weer opnieuw kijken waar we heen moeten; omdraaien en vaak weer stukje terug rijden. Zijn niet verdwaald maar erg veel tijd verloren met de weg zoeken. Uiteindelijk rijden we deels op gevoel, deel op onthouden plaatsnamen en deels op navi's. Nadeel is dat Jan geregeld lang op ons staat te wachten. Soms zelfs voor niets omdat wij toch een andere route moesten nemen. Soms is de weg opengebroken en kunnen we er alleen met de fiets langs. Uiteindelijk vinden we elkaar steeds. Soms zelf puur toevallig nadat we een andere weg moesten nemen komen we van links en rechts op een kruising elkaar tegen, zie dat maar eens af te spreken!! Wat we alleen niet vinden is een fatsoenlijke plek om koffie te drinken. Stadje na stadje maar geen reuring, geen vertier en geen koffie

Verslag uit: Frankrijk, Bourscheid

Jan, Robin, Miquel en Rodney

Robin, Miquel en Rodney (op de racefiets) maken met begeleiding van Jan (in de auto) een fietstocht van La Ferriere in Frankrijk naar de Cauberg in Valkenburg. Ze fietsen de tocht in 8 dagen over een lengte van ongeveer 1050 km. Zij doen dit van 28 mei tot 3 juni 2017.

Actief sinds 24 Mei 2017