vertrek naar La Ferriere - Reisverslag uit La Bourjat, Frankrijk van Jan, Robin, Miquel en Rodney Orzeszek - WaarBenJij.nu vertrek naar La Ferriere - Reisverslag uit La Bourjat, Frankrijk van Jan, Robin, Miquel en Rodney Orzeszek - WaarBenJij.nu

vertrek naar La Ferriere

Blijf op de hoogte en volg Jan, Robin, Miquel en Rodney

25 Mei 2017 | Frankrijk, La Bourjat

Om 5.15 begint de trip in Almere, Robin en Miquel vertrekken richting Amsterdam. De derde fiets wordt opgeladen en we vertrekken na een espresso om 6.00u naar Zoetermeer. Jan staat kant en klaar en na het laden van zijn tassen gaan we strak op schema richting Frankrijk voor de reis van 1050 km.

Onderweg alleen wat vertraging bij Luik maar verder loopt de reis voorspoedig. Heerlijk weer dus doorrijden gaat soepel.

Enkele km's voor bestemming moeten we toch even de weg vragen, dorpje zijn hier zo klein dat zelfs Google Maps de straat niet kan vinden. Een vriendelijke man in een pick up komt ons tegemoet rijden en is nadat hij ziet waar we heen willen bereid ons voor te gaan en zet ons 5min later af op plaatst van bestemming. Ze bestaan dus nog, mensen die belangeloos een ander helpen! Wel waarschuwt hij dat we niet moeten schrikken als we het huis zien!?
Hoezo, vragen we ons in gedachten af?

Het huis ligt op een van de mooiste plekken in de streek, kan niet anders.... Direct naast een meertje, met uitzicht op de bergen (met sneeuwtoppen) en een kabbelend beekje ernaast. Ja, het is een huis dat nog iets opgeknapt moet worden, geeft Christopher de eigenaar aan, maar zijn vriendelijke ontvangst en de locatie maken alles goed. Binnen in het huis is alles prima, geen 4 sterren maar alles in orde en past helemaal bij de trip.

Op advies van Christopher gaan we in een lokaal restaurant eten op ca 1 km lopen van het huis. Een leuk bospad die je alleen niet in het donker moet nemen. De specialiteit vh huis is Forel, vers gevangen uit het meer

• 26 Mei 2017 - 09:13

Petra:

Klinkt goed! Succes met de opwarmronde vandaag voordat het echte werk gaat starten!!

• 26 Mei 2017 - 09:31

Marieke:

Super om te lezen! Succes en plezier met jullie eerste fietsdag!

• 26 Mei 2017 - 11:36

Lana:

Super leuk dat ik het kan volgen! Heel veel plezier!!

• 26 Mei 2017 - 12:06

Mandy:

Wat leuk dat we jullie zo kunnen volgen! Zet 'm op!!

• 26 Mei 2017 - 17:42

Elsbeth:

Wat leuk om jullie te kunnen volgen! Succes en veel plazier!

Verslag uit: Frankrijk, La Bourjat

Jan, Robin, Miquel en Rodney

Robin, Miquel en Rodney (op de racefiets) maken met begeleiding van Jan (in de auto) een fietstocht van La Ferriere in Frankrijk naar de Cauberg in Valkenburg. Ze fietsen de tocht in 8 dagen over een lengte van ongeveer 1050 km. Zij doen dit van 28 mei tot 3 juni 2017.

Actief sinds 24 Mei 2017