Dag 5 - Reisverslag uit Rémilly, Frankrijk van Jan, Robin, Miquel en Rodney Orzeszek - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Rémilly, Frankrijk van Jan, Robin, Miquel en Rodney Orzeszek - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: RO

Blijf op de hoogte en volg Jan, Robin, Miquel en Rodney

30 Mei 2017 | Frankrijk, Rémilly

Wat werkt het menselijk lichaam toch vreemd; gisteren geheel verrot aangekomen, maar na een nacht slapen toch wel weer klaar voor de volgende etappe. We gaan vandaag naar Remilly. Na een prima ontbijt zijn we er weer klaar voor.

We starten deze ochtend op een weg die ik al langer heb willen rijden: "De route du Cretes" Een prachtige weg op ca 1200 meter van in totaal 75km over de rug van de Vogezen. Het is redelijk fris, ca 16 graden, een aangename afwisseling van de hitte van de dagen ervoor. De route glooit op en neer met na elke bocht weer nieuwe uitzichten, de ene nog spectaculairder dan de andere. Wijds uitzicht over de heuvels in de omgeving, mooie stukken bos en prachtige meren passeren we. We genieten zichtbaar en zijn de pijn van de vorige dag al gauw vergeten. Onderweg zien we in de verte opeens een hertje de weg over lopen, we rijden er voorzichtig heen en het beestje blijft staan. Het komt zelfs naar ons toe. Helaas zien we hem trillend staan en denken dat het de nacht niet haalt. (hier maakt Miquel me belachelijk overigens ;-) Zielig maar dan is het weer een hapje voor een ander dier, zo werkt de natuur...... We maken veel kilometers en hebben veel mooie afdalingen, het voordeel van Noordelijk rijden is dat je langzaam daalt, minder klimmen en veel mooie afdalingen. 's avonds blijkt steeds weer dat Jan ons vanuit onverwachte plekken op de foto en film zet, top plaatjes!! De route leidt ons langzaam de Vogezen uit, wat een mooi stuk gebergte.....

Onderweg drinken we koffie, Jan heeft een mooi terrasje gevonden en we gebruiken het standard recept, 3 espresso en een cafe grande.
Maar we realiseren ons ook dat we door moeten fietsen, het navigeren kost iedere keer veel tijd, we willen beslist niet verkeerd rijden maar dat betekent wel vaker stoppen en de route checken. Het landschap verandert langzaam van bergachtig naar heuvelachtig, de bossen veranderen in weilanden en veel akkerbouw.

Na een km of 80 stoppen we voor de lunch, Jan staat aan een prachtig meer met broodjes en kaas, heerlijk kan geen restaurant tegen op. We lunchen op een bankje aan de waterkant en genieten van de rust.

We gaan weer door richting Remilly, heuvelachtig betekent helaas ook klimmen, er zitten veel kuitenbijtertjes is en die volgen elkaar regelmatig op :-( Na de rit van gisteren hebben we geen zin om vandaag weer tot het gaatje te gaan omdat er nog 2 mooie, langen en weer steile etappes richting de Ardennen te wachten staat. We stoppen na 110 km en call it al day. Mooi gefietst en niet helemaal stuk.

Het huis voor deze nacht is weer bijzonder, dit keer met z'n vieren op een (grote) kamer. We eten in het dorp in een leuk restaurant. Daarna de nodig digitale actie (opladen, alles bijwerken, foto's verzenden etc etc). Vroeg erin voor morgen een nieuwe rit.

Selamat tidur.

• 31 Mei 2017 - 09:15

Mandy:

Wat maken jullie een hoop mee! Grote strik om de reisverslagen straks, prachtig!! Kus